Lång dag!!

Skulle gått in och jobbat 7-12 idag då det var 3 vikarier och 2 ordinarie och de ordinarie är inte vana vid att vara "inne" och jobba, så chefen godkände att jag gick in och stöttade upp morgonen. Kan meddela att det slutade med att jag var kvar till 15.30... Fick reda på att det skulle vara ett möte med köket och då det "bara" var vikarier inne gick jag till chefen och påpekade detta. Fick då förfrågan om jag kunde vara kvar på mötet oxå, och visst kunde jag det hade ju ändå inget för mig skulle ju bara vara hemma och umgås med mina sjuka familjemedlemmar... Då kan jag lika gärna vara på jobbet och tjäna lite pengar...

Kom hem och slappa lite i soffan och sen var det dax att gå till dagis och ha lite lussefirande.. Min envisa dotter envisades med att sitta med ryggen åt publiken hela tiden och leka med de andra barnen, men fint var det ändå... De var så söta så söta de små liven...

Skall försöka skicka de små till dagis i morgon... A var där idag och det verkade funka, hoppas bara S klarar av det i morgon oxå. Hon har ju ingen feber längre men tröttheten och hostan finns ju kvar... Och hon har ärvt sin fars och brors luftrör så det blir förkylningsastma så fort de blir förkylda på vintern. V hostade hela vägen till dagis och även kräktes pga hostan ett flertal ggr, men så fort han kom in i värmen så slutade han hosta... Sen var det likadant på vägen hem... Stackars grabb... Lider med honom...

I morgon skall vi även försöka komma iväg och kanske hitta de sista julklapparna, skall ta med mig gubben och V och som ovan försöka skicka de andra till dagis. Eller rättare sagt de skall dit men vi får se hur länge de orkar vara där. Får nog hämta de lite tidigare så de inte blir för trötta...

Glad och Trevlig Lucia på er alla...

Kram

Zupermom

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback