Liten ändring...

Upptäckte när jag lagade maten i fredags att filén fick vara inne längre än 20-25 min. Räkna med 40 min så är den säkert färdig... Ha ha... garvade gott åt pappa i lördagsmorse när han förklarade för min syster vad vi ätit dagen innan. Hans min när jag berättade vad den innehöll hade vart guld värt att ta kort på... asg... När jag sa att den innehöll soltorkade tomater sa han "Men det tycker jag ju inte om" Nä svarade jag, men du tyckte maten var god och det höll han med om... Så nu hoppas jag att han äter det vi frös in trots att det innehåller tomater... ler...

Annars har helgen flytit på bra här. Var ju på julbord i lördags, fast hade hellre vart med sonen på kalaset och ätit deras julbord.... Det såg så gott ut.... Honung och valnötssill fastnade jag för. Tyvärr kunde jag ju inte prova den då vi inte skulle äta där utan en bit längre bort... Får se om det blir kalas där nästa år, då får vi vara med istället....

Söndagen har jag tillbringat på soffan mer eller mindre... Fastnade där vid 11 när Anja skulle åka, sen blev det herrarnas storslalom och sen skidskytte stafett med damerna... Nu sitter pojkarna framför TV:n och tittar på Star Wars. V har fattat tycke för de filmerna men kan ju inte engelska och hinner inte läsa textraderna så det får pappa göra. A hoppar mest omkring och fattar ingenting.... S har somnat i sin säng för natten, och då passar jag på att gå och sätta mig här och fördriva tiden... Borde ju igentligen städa, damma, julpynta, baka pepparkakor, göra julgodis (fast nougaten var slut när jag skulle ha det så det får vänta) har ju en massa annat att göra... Äh, börjar med det i morgon efter jobbet... Söndag är vilodagen har jag alltid hört... ler... Idag är den det om inte annat....

En riktigt glad 3:e advent på er alla...

Zupermom


P.s. Perny kämpa på, det har snart gått 10 veckor... D.s.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback