Mycket körande blir det...

Fick köra in gubben till Gbg idag på morgonen... De skulle ha julfest på jobbet, eller rättare sagt julfrukost och sen iväg och spela paintball samt senare på dagen köra fyrhjulingar. Sen på kvällen skall de till Liseberg och äta julbord. Därför fick jag köra in honom efter han lämnat barnen på dagis och fritids. Fast jag var inte speciellt lessen för det då jag ändå skulle köpa lite mer julklappar till V. Upptäckte när jag gick igenom klapparna att han inte fått speciellt många, om man jämför med hans syskon. Så det fick jag fixat nu på morgonen. Sen var det dags att åka hem och hämta V från skolan, packa väskor samt hämta de små på dagis för att återigen köra in till Gbg för att vara hos min far och äta middag som jag bjuder honom på. Sen skall vi sova här, allt för att jag inte skall behöva köra fram och tillbaka ytterligare en gång eller att gubben skall behöva åka kommunalt miss i nassen...

Sen i morgon skall vi till Särö då V skall på kalas på Blomstermåla igen kl 13 vilket passar oss väldigt bra då vi skall äta julbord på Säröhus kl 14 med min far, syster med bihang samt bror och hans familj. Så vi gör två flugor på smällen så att säga... ler....

Pappa skall strax iväg och köpa räkor som vi skall mysa med ikväll.. Fast innan det skall vi äta middag och till middag idag blir det fylld fläskfilé inlindad i bacon. Här nedan kommer receptet... Det är bara såååå gott...

Till 4 personer

8 skivor kallrökt skinka
1 knippe basilika eller efter smak
1 burk feta ost
10 fin skivade soltorkade tomater

2 fläskfilér

2-3 paket bacon

Blanda skinka, basilika, fetaost och tomater i en burk

Skär rent filéerna samt skär en skåra i mitten nästan ända ner i botten

Fyll filéerna med blandningen och linda sedan baconet runt filén

Sätt in i ugn på 225 grader och vänta ca 20-25 min

Ta ur och servera

Serveras med en potatisgratäng och en sallad


Smaklig måltid....


Zupermom

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback