Tråkig dag!!!

Var tvungen att ringa och meddela den familj vars barn vi skulle passat under lör-sön att det inte kan bli så... Våra barn är sjuka... 2 st har nästan 40 graders feber och hosta och ligger mest och sover på dagarna, den 3:e har kanske öroninflammation. Får kolla om han har ont i natt igen, har han det så får vi uppsöka läkare i morgon... Men det kändes inget kul att meddela detta kan jag tala om. De har ju ingen annan familj i närheten som ställer upp, deras far och morföräldrar bor långt bort och 2 av dem har mer eller mindre sagt upp bekantskapen med dom.... Och nu skulle de till Göteborg och bjudas på julbord samt hotellnatt av mannens jobb... FY vad elak jag känner mig, men vad göra??? Våra barn orkar ju knappt med sig själva eller deras familj, då kan inte ett barn till komma hit och vara här i två dagar....

Sen när jag kommer hem från jobbet upptäcker jag att ljusslingan som satt på trappan vid entrén var borta. Tänkte att vad har gubben och barnen gjort nu då, men det visade sig sa gubben och barnen att det är någon som tagit den. Tittar man runt bland grannarna ser man att deras ljusslingor oxå är borta... FY vad lågt att stjäla från någon annan... Fast inte lika lågt som Glocalnet... he he... Kunde inte låta bli... ler... Men allvarligt?? Det kan ju inte vara annat än skitungar som går omkring här och busar... Lite trist, är ju inte säkert att vi vågar sätta upp en till, tänk om den försvinner oxå??? Inte 17 har jag/vi råd att gå och köpa nya ljusslingor varje vecka... Nä upp till kamp mot ljustjuvarna!!

Kan ge mig 17 på att jag kommer ligga dunderförkyld nästa vecka... Hur kul är det då?? Blir en dålig januarilön då... Ja ja...

Måste berätta en annan gullig sak när dagen har vart så trist... Träffade en klasskamrats mamma till min son på jobbet. Hon berättade att min son hade varit så gullig mot hennes dotter härom dagen... Tjejen hade vart ganska lessen pga hennes morfar gått bort hastigt någon dag innan. Då hade min son tröstat henne och sagt "Det går bra ändå, jag har ingen mormor eller farmor och det går bra ändå" Tjejen hade kommit hem till sin mamma och sagt att min son tröstat henne och han hade vart så snäll mot henne... Snacka om att mammahjärtat smälte när man fick höra detta... Det vägde nästan upp mot allt dumt han gjort de sista veckorna.... ler....

Nähä... Dax att ta hand om mina sjuka små älsklingar...

Kramar...

Zupermom

Liten uppdatering... Fick ett samtal från svägerskan ang det här med barnvakt. Familjen vi skulle hjälpt har lyckats hitta en annan familj som ställer upp... Känns lite bättre nu i alla fall...

Kommentarer:
Postat av: Perny

Gud va söt din son är. Är nog skönt för barnen att höra att dom inte är ensama :) och va skönt att det fixade sig med barnvakten.

Vi har knappt pyntat alls i år, orkar inte, ska ändå iväg så här kan ju julpynttjuvar härja hur mycket som helst, vi märker i alla fall inget :)

Jag har lagt länk till din blogg från blogg, bara så du vet :) så kan man radera bort adressen från min rullist hur mycket man vill sen ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback