Fuskat!!!!!

Fast det är inte så illa som det låter... ler... Ställde mig på vågen i morse...... Har gått ner 1 kg på 2 dagar.... JÖSSES!!!!

Skall iväg och jobba nu, återkommer under dagen....

En glad Zupermom


Skrev på Aff nyss att jag gått 20491 steg idag... Nu är det uppe i 20600.... Jämt och fint... Gick ca 1200 på jobbet och sen en promenad med min kollega igen på ca 8000 steg... Känns bra och kul att ha någon att promenera med, hon försöker oxå gå ner i vikt fast hon kör någon egen metod... Kom överens om att när vi gått 100000 steg så skall vi unna oss en walking trainer... En liten grej man håller i handen vid promenader istället för stora stavar... De väger 250 g vardera..

Märker att jag börjat tänka på ett annat sätt... Ett nyttigare sätt...Var och handlade med familjen och valde bort vitt rostbröd mot ett med fibrer, inga kakor, inget sött m.m.... Sitter även och tittar på recept på nyttig mat... Känner att det där skulle jag lätt kunna äta istället för mackor eller nått annat sött... Te.x en sån simpel sak som frukt, keso och lite nötter på är ju både nyttigt och gott.. Varför i hela friden har jag inte gjort det innan?? Nä, Zupermom... Bättring sen när det är dags att stoppa fast föda i munnen igen...

I kväll fick barnen yoghurt med skivad banan samt flingor till kvällsmat... Hade det vart för en vecka sen hade det inte vart banan i eller ens yoghurt utan en macka och mjölk... Känns som om yoghurten är lite bättre för dom...

Nähä om man skulle försöka gosa till det lite med gubben i soffan... ler...

Kramar...

Zupermom

Kommentarer:
Postat av: Perny

Grattis, visst är det häftigt att det märks så fort och så tydligt!!!

Postat av: Mipi

Coolt!! Hejjar på dig!!
har själv tappat ett kilo sen jul hahha nepp nu ska jag slänga mig på golvet å
göra situps.. blääärp!! Kramsiar

2008-01-09 @ 15:08:42
Postat av: MIPI

Du e duktig du! Bra mä omtänket!! frukt e gött å nötter oxå.. Hejjar på!! Kramar

2008-01-10 @ 11:35:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback