Ullared igen!!

Fick ringt häromdagen och hör och häpna, jackan hade blivit funnen... Så jag och dottern åker ner i morgon för att hämta den.. Gubben tyckte att jag skulle skicka ner 60 kr för porto så de kan skicka hem den men då kan man ju inte handla annat ju... ler... Nä men det blir billigare så tyckte gubben... Men då sa jag att jag kan ju se om de har kastruller som passar våran spis (har induktionsspis) då våra börjar släppa i teflonet så det hamnar i maten och det är ju inte speciellt bra... Då gick han med på att jag fick åka dit... ler...

Sen har det väl inte hänt så där jättemycket i mitt liv... Jag och gubben firade 9 år som gifta igår, och då blev det oxfilé och potatisgratäng och svampsås till middag och självklart ett glas vin till... ler... Sen som efterrätt blev det chokladfondue och det älskade ju barnen... Wonder why... ler...

Fick beställt nya arbetskläder idag... Det blev en plommonfärgad bussarong och ett par vita capribyxor i samma kvalitet... Blir en bra kombination till de andra kläderna jag har... En ljusrosa, en äpplegrön och en knallorange bussarong... ler... Men jag tycker det är härligt med färgerna och de gamla ser de starka färgerna bättre oxå...

Innan det så var jag och barnen inne i Kba och fikade/shoppade med mitt gudbarns mamma... Var ett tag sen vi sågs så det var himla trevligt... Ännu längre sen är det sen jag såg mitt gudbarn men det hoppas jag att jag skall få göra snart då vi preliminärbokade en dag när de skall komma ner och umgås... Hon är så himla söt den lilla tösen... Eller lilla och lilla... Hon blir ju 5 år i oktober... Jösses vad tiden flyger iväg...

Nu väntar jag med spänning på att "Alien" skall komma ut... Känn ingen press Mipi... ler... Men ju fler bebisar som kommer ut desto mer bebis får jag sniffa... ler... För själv får jag inga fler... Har ju 3 "friska" barn och med tanke på hjärtsjukdomen som jag fört vidare till 2 av dom så har jag bestämt för att det blir inga fler barn... Gubben var väl lite mer fundersam, men han höll ju ändå med mig... Sen är det ju syvende och sist mitt beslut och därför var jag nere i vbg häromveckan och steriliserade mig. Passade då på att ta ut spiralen då den ändå inte hade någon funktion och förhoppningsvis så slipper jag ha blödningar stup i kvarten... Hade ju blödningar mer eller mindre hela tiden och jag började bli rätt trött på det... Så vi får väl se framöver om det hjälpte att plocka ut den... Hoppas det...

Men nu skall jag njuta av tystnaden en stund... Gubben är borta och jobbar och alla barnen är ute och leker med kompisar...  Tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyystnaaaaaaaaaaaaaaaaaad!!!!!!!! UNDERBART!!!!


Kramar....

Zupermom

Kommentarer:
Postat av: Mipi

neeeej jag känner ingen press... snarare Alien hahaha den där römpan sticker ut stup i kvarten... men du kanske får sniffa p å c först =)



Vad gött mä jackan då!! Klart man ska HÄMTA den hehe

puss å kram

2009-03-18 @ 22:14:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback